Главная » Файлы » Білім және ғылым » Математика,геометрия |
В категории материалов: 11 Показано материалов: 1-10 |
Страницы: 1 2 » |
Сортировать по: Күні
Жазықтықтағы аксималар жүйесі | |
А.I.1.(Тиістілік аксиомасы.) Қандай түзуді алсақ та, ол түзуге тиісті нүктелер де, оған тиісті емес нүктелер де бар болады. А.I.2.(Тиістілік аксиомасы.) Кез келген екі нүкте арқылы бір түзу жүргізуге болады және ол тек біреу ғана болады. А.II.1.(Нүктенің орналасу аксиомасы.) Түзудегі үш нүктенің біреуі және тек біреуі ғана қалған екеуінің арасында жатады. |
Стереометрияның аксиомалар жүйесі туралы | |
Кеңістіктегі негізгі фигуралар: нүкте, түзу және жазықтық. Стереометрияда, планиметриядағы сияқты геометриялық фигуралардың қасиеттері сәйкес теоремаларды дәлелдәу арқылы тағайындалады.Жаңа геометриялық бейне-жазықтықты енгізу аксиомалар жүйесін кеңейте түсуге мәжбүр етеді. Сондықтан біз жазықтықтардың кеңістіктегі негізгі қасиеттерін өрнектейтін аксиомалардың С тобын енгіземіз. Бұл топ мына үш аксиомалардан тұрады: |
Вавилон математикасы | |
Mathematics in Babylon Египетте
математиканың туумен қатар ертедегі Бабилонның тұрғындары -шумерлер мен
аккдактар өз алдына өздерінің дербес матетматикасын жасап шығарды. Бұл халықтар
сына сияқты сызықшалардан құралатын таңбалар арқылы (19ғ да археологиялық
қазбалар кезінде табылған) күн көзіне қойғанда тастай қатайып қалатын,
балшықтан жасалған саз балшықты тақталарға(плиткаларға) жазып қалдырған. Мұндай
балшық тақталар Бабилон жерінен мыңдап табылады. |
Көне мысыр математикасы туралы | |
Ancient mathematics in Egypt Египет
әлемдегі ең байырғы мадениет ошақтарының бірі. Ніл өзенінің екі жағалауына
орналасқан, б.з.б 3200-жылдықта бір тұтас мемілекет болған. Ніл өзені әр жылда
тасып, жағалаудағы егістік жерлерді шайып кетіп отырған, тасыу мезгілі
айақталған соң тұрғындардың жерін қайта өлшеп бөліу керк болады, ұзақ жылғы жер
өлшеудің тәжирбесі арқасында, геометрия ғылымы пайда болған.(геометрия-грекше.
Гео-жер, метро-өлшеу деген мағына береді). Б.з.б 2900-жылдықтан кейін, әміршілерінің мазары ретінде Египеттіктер көптеген алып пирамидаларды тұрғызған. Пирамидалардың құрлысына қарай отырып, сол кездегі Египеттіктердің геометрия мен астрономияны аз білмегенін көріуге болады. Мысалға, пирамида табаны мен бұйір бет ауданы арасындағы қатынас пен табанындағы бұрыштарды атауға болады. |
Математиканың даму тарихы туралы | |
МАТЕМАТИКАНЫҢ ДАМУ ТАРИХЫ Математика (грек.mathematike- білім, ғылым)- ақиқат дүниенің сандық қатынастары мен кеңістік формалары жайлы ғылым. Көрнекті совет математиктері А. Н. Колмогоров пен А. Д. Александров ұсынған жіктеу бойынша математиканың даму тарихы шартты түрде төрт кезеңге бөлінеді. Бірінші кезең- математиканың білім- дағдыларының қорлану, жинақталу дәуірі. Ол ерте кезден басталып б.з.б. 7-6 ғасырларына дейін созылды. Бұл дәуірде математика адамзат практикасы мен тәжірибесіне тікелей тәуелді болды, солардан қорытылған ережелер жинағынан тұрды. Екінші кезең- математиканың өз алдына дербес теориялық ғылым болып туу, қалыптасу кезеңі. Мұнда арифметика, геометрия, алгебра, тригонометрия айрықша теориялық пән болып қалыптасты. Бұл кезең тұрақты шамалар математикасының, кейде элементар математика кезеңі деп аталады. Ол екі мың жылға жуық мерзімге созылып, шамамен 17 ғасырда аяқталады. Үшінші кезең- айнымалы шамалар математикасы немесе жоғары математиканың туу, қалыптасу кезеңі. Бұл 17 ғасырда басталып, 19 ғасырдың 2-жартысына дейін созылды. Жиындар теориясына байланысты анализдің, геометрияның және алгебраның жаңа сападағы салалары шыққаннан кейін, математиканың негізгі мәселелерін жалпы қарастыру кезеңін төртінші кезеңге жатқызуға болады. Ол- 19-20 ғасырларды қамтитын қазіргі математика кезеңі. |
Өлшеулер теориясының негізгі түсініктері | |
1 тақырып Өлшеулер теориясының негізгі түсініктері Дәрістер жоспары 1. Физикалық қасиеттері мен шамалар 2. Өлшеу және негізгі операциялар Қоршаған ортаның барлық объектілері өз қасиеттерімен сипатталады. Қасиет – бұл объектінің (құбылыстың, процестің) бір жағы, ол оның айырмашылығын немесе басқа объектілермен ортақтығын анықтайды және оның оларға деген қатынастарында байқалады. Әр түрлі қасиеттерді сандық анықтау үшін «шама» ұғымы енгізіледі. Шама – бұл бірдеңенің қасиеті, ол басқа қасиеттердің арасынан сол немесе өзге тәсілмен ерекшеленуі, соның ішінде сандық бағалануы да мүмкін. Талдау шамаларды 2 түрге бөлуге мүмкіндік береді: нақты және идеал. Идеал шамалар математикаға жатады, нақты ұғымдардың жалпыламасы болып табылады, сол немесе өзге тәсілмен есептеледі. нақты шамалар физикалық және физикалық емес болып бөлінеді. Физикалық шама – бұл жаратылыстану және техникалық ғылымдарда зерделенетін, материалдық объектілерге тән шама. Физикалық емес шамаларға қоғамдық ғылымдарда: философияда, әлеуметтануда, экономикада және т.б. зерделенетін шамалар жатады. Физикалық шама – бұл физикалық объект қасиеттерінің бірі екендігін МЕСТ 16263-70 анықтайды, сапалық қатынаста – көптеген физикалық шамаларға ортақ, сандық қатынаста олардың әрқайсысы үшін жеке. Сөйтіп, физикалық шама – бұл олардың көмегімен зерделенуі мүмкін, физикалық объектілердің немесе процестердің өлшенген қасиеттері. |
Тригонометрия туралы | |
Жоспар: 1.Тригонометриялық теңдеулер мен теңсіздіктер. 2.Тригонометриялық формулалар. 1. Тригонометриялық теңдеулер мен теңсіздіктер. Тригонометриялық теңдеулер мен теңсіздіктерді шешу теңдеулер мен теңсіздіктердің басқа түрлерін шешуден бірінші кезекте оларды шешу нәтижесінде шешімдердің ақырсыз сериясын алуымызбен ерекшеленеді. Сондықтан осы теңдеулер мен теңсіздіктерді шешу нәтижелерін келтірумен шектелеміз. Негізгі тригонометриялық теңдеулер мыналар: 1) sin x = a. Егер ׀а׀ ›1 болса, онда теңдеудің шешімдері жоқ. Егер функциялардың графиктерін пайдалансақ, онда берілген теңдеудің шешуін көрнекі түрде аламыз. Sin x = a теңдеуін графиктік шешуді у = sin x пен у= a функциялары графиктерінің қиылысу нүктелерінің абсциссаларын табу ретінде қарастыруға болады. Дәл осы теңдеуді графиктік әдіспен басқаша, тригонометриялық деп аталатын шеңберде, шешуге болады. Ол үшін радиусы бірге тең шеңбер сызамызда, оның центрі арқылы өзара перпендикуляр екі координаталар осьтерін жүргіземіз. Сондықтан біз жоғарыда келтірілген шешімдердің екі сериясын аламыз. 2)Сos x = a. Егер ׀а׀›1 болса, теңдеудің шешімдері жоқ. К€ z формуласымен анықталатын айнымалының мәндерінің екі ақырсыз жиыны болады. |
Сызықтық функция туралы | |
Сызықтық функция y = kx + l (мұндағы x - тәуелсіз айнымалы, k мен l – нақты сандар) түріндегі формуламен берілетін фуннкцияны сызықтық функция деп атайды. у = kx + l функциясының анықталу аймағы барлық нақты сандар жиыны. Егер у = kx + l сызықтық функциясындағы l = 0 болса, онда у = kx түрінде жазылады. у = kx функциясы тура пропорционалдық деп аталады. Егер у = kx + l формуласындағы k = 0 болса, у = 0x+l, онда у = l; у = l функциясы тұрақты функция деп аталады. у = l тұрақты функциясы сызықтық функцияның дербес жағдайы. Сызықтық функцияның графигі У = 1,5x - 2 сызықтық функциясының графигін сызайық. Ол үшін x пен y-тің сәйкес мәндерінің кестесін құрастыру керек. Координаталық жазықтықта координаталары кестеде көрсетілген нүктелерді белгілейік. Белгіленген нүктелерді қоссақ, түзу сызылады. Осы түзу у = 1,5x - 2 сызықтық функциясының графигі болады. y = kx + l функциясының графигі түзу сызық. Жазықтықтағы екі нүкте арқылы бір ғана түзу жүргізілетіндіктен, түзуді жүргізу үшін, оның екі нүктесінің координаталарын білу жеткілікті. Y = kx + l сызықтық функциясының графигі болатын тузу ординаталар (Оу) осін (0;l) нүктесінде, ал абциссалар (Ох) осін ( ;0) нүктесінде қияды. Сызықтық функцияның дербес жағдайлардағы графигі |
Квадрат теңдеулерді шешу жолдарының түрлі әдістері | |
КВАДРАТ ТЕҢДЕУЛЕРДІ ШЕШУ ЖОЛДАРЫНЫҢ ӘР ТҮРЛІ ӘДІСТЕРІ Білім өркениеттіліктің әрі өлшемі, әрі тетігі болып табылатындықтан кез келген мемлекеттің рухани және әлеуметтік дәрежесі білім деңгейіне байланысты бағаланады. Жан-жақты үйлесімді, өркениетті елдің ұрпағын тәрбиелеп шығу бүгінгі мектептің алдына қойылған мақсаттардың бірі. Бұл мақсат әрбір орта мектеп мұғалімінен бүгінгі заман талабына сай оқыту әдістемесін күннен күнге жетілдіре түсуін талап етеді. Осы талаптың орындалуы орта мектеп бағдарламасындағы әрбір пәннің әр тарауының әр тақырыбын оқушы санасына жететіндей етіп оқытқанда ғана орындалады. Олай болса, оқушыларды жеке тұлға етіп тәрбиелеуде математика пәнінің де алатын орны, салмағы зор. Бұл мақала алгебра курсында қарастырылатын квадрат теңдеулерге және оларды шешу жолдарының әр түрлі әдістеріне негізделініп отыр. |
ЖОҒАРЫ МАТЕМАТИКА ПӘНІН ОҚЫТУДА 3DS MAX БАҒДАРЛАМАСЫН ҚОЛДАНУ ӘДІСТЕМЕ | |
Зерттеудің көкейтестілігі: Компьютерлік графиканың біздің өмірімізге дәл қазіргідей толығымен еніп, үлкен маңызға ие болады дегенді, кеше ғана елестету қиын еді. Қазіргі заманғы бәсекеге қабілетті мамандар мемлекетімізді одан әрі нығайтып, елдің әлеуметтік – экономикалық жағдайын одан әрі көтеруге қызмет ететіні сөзсіз. Өркениетті елдерде технология қарқынды дамуда және біздің елден бірнеше саты жоғарыда орналасқан. Біздің мақсат олардың соңынан қуып отыру емес, олардағы озық технологияларды игеріп, оны өндіріске ендіріп, қатар даму. Еліміздің басты саясатының бірі, әлемдегі елу елдің сапынан орын алу.Қазақстан Республикасы Президентінің елде «Білім беруді дамытудың 2005-2010 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасын іске асыру мақсатында әзірленді. |